Saturday, September 26, 2009

..selamat hari raya..

ehem2..even da lambat ak still gak nak wish samat ari raye..

ampun & maaf dr sy jika ada tkasa bhsa,tsinggung ati & sbgainye..
maaf zahir & batin..
batin 2 ckit je..hehehe..
wishing all blogger & readers again..
..SELAMAT HARI RAYA..

Wednesday, September 9, 2009

+Surprise from Singapore+

taaadaaa..pepagi yg sgt bz myiapkan kje yg xpnh nk siap2 & smkin btambah..tetiba receptionist dtg tmpt ak gtau ade org nk jmpa..ngan xbyk cite ak gerak ar g recept....upe2 nye..taaaddaaa..present nun jauh dr Singapore daa..maka harus bbunga2 riang lah ati ak kan mcm bunga yg tpampang tuh..ade plak tselit kale fav ak..it's blue rose..cm tau2 jerk kn..champagne ngan red pun ado..ngan seketoi bear kat situ..

tomey tul munge nye..9 stalks of roses wif bear..sooo tiut..skt da leher ak cuz asyk trteleng2 pndg munge ni kat blkg tmpt ak..happy ko..tp sedih pun bersarang gak kat ati..cuz munge ni occasions nye tuk farewell ak..warm wishes ar kire cuz sok ak da last day..sob..sob..


a lot thanks 2 pris, farhana & yazhid..wish u all d best n success..will mish u forever guys.. really enjoy workin wif u..thanx 4 everything..mule la ak nk emo jd sensitip,sentap sume kan!nk nangeh pulok kan!huaaaa..

Monday, September 7, 2009

+Hartz @ Pyramid last Sunday+

..Hartz-Chicken at Sunway Pyramid..

makanan..makanan & makanan..gmuk nye idak ak ni..tp,neway akk ttp bsyukur cuz bdn ak xsng nek xsng trun..redha je lah yerk..ok2..bkn nk cite psl bdn ak tp cite psl tmpt bbuka yg br..btempat d pyramid ahad lepas ak ngan family bf (13 org ko..)ak bbuka d Hartz-Chicken Buffet..ayam je majoriti nye..d sbb ak ske makan..ak on je..hik3..


.. my dishes..
dishes pilihan ak malam tadi..n dat float bkn ayaq ak..ayaq cik daela no..sdp coleslaw kat situ..ikan nye pun sdp..mmm..nyum3..
..him & her..
muke yg dh xsabaq2 nk melahap..hik3..mmg lapa weyh..ambik makanan stgh jam sblum bbuka..mn la xmeleleh liyo ak..akakka...
..daela..my bf's sista..
yg tiut2, chomey2 ni plak kakak 2 bf ak..daela namanye eyh..tp ak pgl kak dila je..but nama fofuler nye d blog, daela la..ekekkeke...so schweettt..


..1 family..
xtau nk terangkan satu2 family bf ak ni..rmai bona..len kli ler citer ye..


..dh pn msuk wak2 bbuka..
2,3 org rg family bf ak sempat lg ko jeling kat cam..hmm..seswai sgt la 2..cuz nk msuk dlm blog kan..hik3..
..bgai bulan jtuh ke riba..
itu la words yg ku rasa seswai tuk ak malam td...hik2..mn xnye..dapat sua ck free2 je..maka nye..syum lebo smpi ke tlinge la ye..


..kak dila & me..
sumenye nk tgkp..klu dh cam kat tgn mmg xkn lps dh..dlm guess pun curik2 captured gamba..seb bek xpkai kodak..akakka...

mekaceh syg..really appreciate it..thanks 4 everythg..




+waiting for Priscillia+


dear Priscillia,as i said earlier, it takes a long2 time 2 cnfrmed d order wif u..hik3..u noe wt,i dh siap one of the part colour of d cubic cuz waiting 4 u 2 cnfrm d order..sounds dat im so free right..ok Pris, juz wishing u gd luck n take care ya..will miss ur lil sweet voice afta diz..send my regards 2 Singapore..Farhana n Yazhid 2..cuz i noe u will read my blog and so on u will "explore" my blog as u said earlier..hik3..thanks 4 everythg Pris..
p/s ask Farhana 2 help u 2 translate my words if u cant understand..

+D.E.B.E.N.H.A.M.S on SALE+

infront of Debenhams @ at The Curve..
pagik...rini n3 ak more 2 soping2 k..last saturday ak ke d curve..alan2 la kunun nk cr bju aye 2nd backup..kununnye la kann..las2 ak tnampak sign Debenhams ni tepampang ms lalu2 kat level 2..di tambah la plak sign SALE kan..ape lgk??mcm magent la ak kn masuk kdai ni..slalu dgr psl Debenhams ni..mcm Harrods la..tp kat UK je..tatau la plak kat Melesia ni dh de..
Blue Cross Sale 70%..besh2..
hah ko...baekkk pya sign 70% kat depan2 kdai..mn la ak xrs cm magnet..lgkh pjg la ak kn kesana kmari..mmg cun2..satu kdai tp byk designer..10 in 1 la kut..
Sleeping Wear & alan2 dress..
2 helai je ak pilih..but from different designer..bju tdo pinq 2 comey..bju dia blh pkai g jln2 gak..xla nampak sgt cm bju nk tdo sgt cm yg kat pasa malam tuh..mahai weyh bju nye..psl sale je ak kaut 2 helai..mn xnye..duit sana kali ngan 7 hengget..tp klu dah discount smpi 60%-70%,nk gak la ak rase pkai Debenhams ni..xla gile tahap cipan sgt mahainye..ye x??hik3..


tag..
ni lah rege actual yg ak bli dua elai bj 2..bj raye xbli2 lgk..mak salleh tol!RM 115 rege bju titow pye..tu tolak 60% disc..korg tau bpe??RM 46 jerk!!!!!yg bju ala2 kimono 2 rege nye RM 245..pas 50% disc..jd nye RM 122.50..orait la bg ak..xsmpi RM 200..

flea market..
pas hbs ak tawaf dlm Debenhams 2 td ak klua la plak g tmpt wajib klu g Curve..mn lgk klu bkn flea market..mkin lama mkin kurg plak org nege kat sini..dlu smpi sesak2 smpi pyh nk jln..hmm..tatau la plak knp..mahal kot tapak sewa..yeke???pndai2 ak ni..hik3..
inside Ikano..
dh macam dlm taman plak ak tgk ms msuk dlm Ikano ni..time 2 gak ade org wat presntation nasyid..tbaka gak la ak..hik3..


in oranges..
dh msuk Ikano terasa plak nk bli ksut br..Vincci jer..tah knp ak ske sgt2 kale orange yg striking cenggini..bju td pun orange ksut pn orange..instinct ak xbtul kot..neway,ksut ni pun on sale gak..lpe plak rege nye bpe..& 1st time sbenanye bli ksut kale orange..sbb lg ske bli ksut match tuk sume bj..hik3..then tibe2 plak ak realize yg ksut ak dh mgunung tgi dlm bilik ak..da..





Saturday, September 5, 2009

+surat dari anak yg dah x nakal+

Mak.....
Terlalu bosan rasanya duduk membilang hari.....
Dah hampir sepuluh bulan mak pergi,
Rasanya baru semalam mak peluk kiter kan sejuk syahdu masih terasa lagi nih....

Mak tau tak.....
itu lah pertama kali mak peluk anak mak yang nakal ni sejak kiter dewasa.....
dan itu juga terakhir kali nya.
Emmmm...rupanya mak dah tau mak nak pergi jauh.....
nak tinggal kan anak2 mak..... nak tinggal kan dunia fana ni.....

mak macam dah sedia.....
Seminggu sebelum tu.....
mak dah menganyam tikar mengkuang 3 helai.....
Akak kata sampai ke pagi mak anyam tikar tuu.....
tanpa rasa mengantuk, tanpa rasa letih......
kakak pun rasa hairan......
mak tak penah buat gitu.....

pastu mak pasang radio kecil di sebelah mak.....
tapi mak seolah2 tak sedar bahawa rancangan radio tu siaran siam .....
kengkadang siaran indonesia ....
mak terus tekun menganyam...
Rupanya tikar yang telah mak siapkan tu di gunakan untuk mengiringi mak ke kuburan...

Pastu mak sapu sampah sekeliling rumah bersih2....
pastu mak jemur karpet-karpet. ..
pastu mak ubahkan sofa ke tempat lain..
mak biarkan ruang tu kosong..
rupanya kat situ jenazah mak diletakkan..

paling menarik sekali mak bgtau kat maner sume duit dan barang kemas mak..
ada kat dalam almari.....
ada kat dalam dalam beg.....
ada dalam ASB.....
ada kat dalam Tabung Haji..
mak cakap tak berapa cukup lagi....
ada kat dalam gulung tikar......

masa tu mak perasan takk..??
kiter gelak sakan bila mak bgtau duit dalam gulung tikar...
kiter kata mak ni memang pesenn lama laaa....
mak cuma gelak jer...
eeemmm..bahagiaa nya saat ituu..

Mak.....
Hari tu hari sabtu pukul 3 petang mak tiba2 sakit perut........
bila malam tu kiter sampai dari KL.....
mak dah dalam kesakitan.
Akak dan abang kat kampong semua dah pujuk.....
mak tetap takmau pi hospital.... .
dan cuma tinggal giliran kiter sahaja yang belum pujuk..
Mak kata mak takmau duduk dalam hospital....
tapi kiter berkeras juga pujukk..
nanti di hospital ada doktor...
ada ubat untuk mak.. k
at rumah kami hanya mampu sapu minyak dan urut jer..

Mak tetap tak bersetuju... ..
mak memang degil.. tak salah, anak mak yang ni pon mengikut perangai mak tu..
Tapi akhirnya bila melihat keadaan mak makin teruk....
mak sakit perut sampai nak sentuh perut mak pon sakit
kami adik beradik sepakat hantar juga mak ke hospital.... ..

Mak.....
amponkan kami semua...
kami nak mak sehat...
kami sayang mak...
kami tak mau mak sakit...
kami terpaksa juga hantar mak ke hospital....
ampon kan kami yer mak....

Mak.....
Malam itu abang bawa mak ke hospital
dan itu lah pertama dan terakhir kali mak naik kereta kiter...
Masih terbayang betapa ceria dan gembiranya mak,
kiter kata nak beli kereta....
Mak asyik tanya ajer..
cukup ker duitt..
kiter jawab pula...
kalau tak cukup, mak kan banyak duit...
mak gelak ajerr......

Lepas tu bila kereta kiter sampai....
mak buat kenduri kesyukuran.. ...
Dan kiter masih ingat lagi...
bila kiter eksiden terlanggar Ah-Chong naik motor.....
Punya la kiter takut...
kiter warning kakak kiter jangan sesekali bgtau kat mak.....
Bila balik sahaja kampong....
kiter cepat-cepat simpan keta dalam garaj.....
Tapi mak perasan juga bumper depan kemek...
mak tanya kenapa...?
Selamba jerr kiter jawab terlangar pokok bunga.........

Mak....
tujuan kiter menipu tu supaya mak tak risau...
Maafkan kiter kerana sampai mak pergi mak tak tau hal sebenar...
mak, kiter menipu mak kan ...
ampon kan kiter....

Mak.....
Jam 4.30 pagi Bila tiba aja kat hospital.....
nurse tengah balut mak dengan kain putih.....
mak mesti nampak kiter jatuh terduduk di lantai hospital...
Mesti mak nampak abang cium dahi mak.....
Mesti mak nampak akak baca doa untuk mak....
Mesti mak nampak adik terduduk kat kerusi kat sudut itu...
mesti mak nampak semua tu kann...kann. .kannn

Mak tau tak....
Pagi tu balik dari hospital jam 5.20 pagi kiter mamandu dalam keadaan separuh sedar...
Adik kat sebelah diam melayan perasann....
Kenangan bersama mak berputar dalam kepala ini...
jalan di depan terasa makin kelam.....
airmata dah tak mampu di tahan....
Masa tu seandainya apa-apa terjadi di jalan itu kiter rela...
Namun alhamdulillah akhirnya kiter sampai juga...
di sebab kan pagi masih awal, jadi jalan tu lenggang..
kosong. ...sekosong hati ini.....
Sepanjang perjalanan terasa kedinginan subuh itu lain benar suasananya.. .....
terasa syahdu dan sayu...dinginnnn. ....

Mak.....
Kiter masih ingat lagi...
Kiter baca AlQuran kat tepi mak temankan mak...
Jam 11.00 pagi mak di mandi kan .....
Anak2 mak yang pangku masa mak mandi....
Mak mesti rasa betapa lembut nya kami mengosok seluruh tubuh mak......
Kiter gosok kaki mak perlahan lahan......
Mak perasan tak...?

Makcik yang mandikan mak tu pujuk kiter......
Dia kata....." dikk....jangan nangis...kalau sayang mak jangan buat gitu...jangan nangis ya.."
Bila makcik tu kata gitu...
lagi laaaa laju airmata ni..
tapi kiter kawal supaya tak menitik atas mak....

Mak.....
Sampai takat ini surat ni kiter tulis.....
kiter nangis ni.....
Ni kat dlm bilik....baru pukul 4.00 pagi....
Takder orang yang bangun lagi.......
kiter dengar nasyid tajuk "anak soleh" kiter sedih....
kiter rindu kat mak..!
Takpa la....
nanti bila kita selesai sembanyang subuh,
kiter baca yassin untuk mak...
mak tunggu ya...!

Mak..
Sebelum muka mak di tutup buat selamanya...
Semua anak2 mak mengelilingi mak...
menatap wajah mak buat kali terakhir....
Semua orang kata mak seolah2 senyum aja...
Mak rasa tak....
masa tu kiter sentuh dahi mak....
kiter rasa sejukkkk sangat dahi makk.....
Kiter tak mampu nak cium mak...
kiter tak daya....
kiter tuliskan kalimah tauhid kat dahi mak dengan air mawar...
Airmata kiter tak boleh tahan....

Mak mesti ingat kan yang anak mak ni jadi imam solat jenazah untuk mak....
tapi kite suruh tok imam bacakan doa sebab kite sebak.......

Jam 12 tengahari mak diusung keluar dari rumah....
Akak pula dah terkulai dlm pelukan makcik...
badan akak terasa panas...
makk...
anak mak yang seorang tu demam....

Mak tauu...
cuma akak sorang saja anak mak yang tak mengiringi mak ke tanah perkuburan.. .
Mak.....
Hari2 ku lalui tanpa kewujudan mak lagi...
Begitu terasa kehilangan mak...
boleh kata setiap malam selepas maghrib anak mak ini berendam airmata...
Dan sampai satu tahap....
masa tu malam jumaat selepas maghrib...
Selepas kiter baca yassin ngan kawan-kawan. ....
entah kenapa biler kat bilik kiter keluarkan gambar2 mak pastu apa lagi...
semakin kiter tenung terasa semakin sayu...
tangisan tak dapat dibendung...

Mak tauu...
kiter cuba bertahan...
memujuk diri sendiri tapi tak juga reda...
Kiter rasa nak telefon mak...
nak cakap dengan mak....
anak mak yang ni dah tak betul kan ......?
Dan akhirnya dalam sedu sedan itu kiter telefon kampong...
Kiter cakap dengan kakak..kiter nangis lagi...
Puas la kakak memujuk kiter....
Akak kata..." tak baik laa nangis aje..doa lah untuk mak.."
Dan akhirnya akak juga nangis......

Mak tau tak..
di saat itu kerinduan terasa menusuk sehingga ke hulu hati...
rasa nyilu sangat...
menusuk-nusuk sehingga terasa begitu sakit dalam dada ni....
Sampai sekarang bila kerinduan itu menjelma...
hanya sedekah al-fatihah kiter berikan......

Mak....
cukup la sampai sini dulu....
kawan kiter dah ketuk pintu bilik tu....
kejap lagi kami nak pergi solat subuh kat masjid...
selalunya, kiter yang bawak mak naik motor kan ......
kali ni kiter jalan kaki dengan kawan pulak...
esok kiter ingat nak tulis surat kat ayah pula.....
Mula2 kiter tak tau nak hantar mana surat nih...
pastu kawan kiter bgtau...
simpan je buat kenangan..
Kiter cuma tau alamat ni aje....
Takper yer mak...
kiter kasi orang lain baca...
Kiter stop dulu...
sebab kawan kiter dah lama tunggu tu...
akhir kata untuk mak,
I LOVE YOU SO MUCH
dan jutaan terima kasih kerana membesarkan kiter...
memberi seluruh kasih sayang dari kecil sampai masuk sekolah..
sampai masuk unibesiti..
sampai kiter boleh rase naik kapal terbang...
boleh rasa duduk kat negara orang...
sampai akhir hayat ini jasa mak tak akan mampu kiter balas....

Sekian terima kasih,
Yang Benar Anak mak yang dah tak degil

surat ini berjaya 'menyentuh' banyak hati..selain mampu mengingatkan jasa ibu kita, ia mampu menaikkan semangat kita utk terus berusaha dalam lapangan masing2,dgn izin Allah s.w.t.

Tuesday, September 1, 2009

+reunion smkd10 2004/2005 batch+



ok..slesai sdh ak mgupload hmpir kseluruhan pic2 yg ade kat cam ak..huh..pnt siot..da la bz..nk kna gak update psl reunion nak xnk kan..ok2..tmpt taun ni len ckit..kat flaming steamboat..mmg best..cntk tmpt nye..bkenan? g la kat www.flamingsteamboat.com..
desert yg ak entam malam td slain seafood..ak la yg last mlantak malam td..ak jgk la yg tlg abihkan makanan yg ade..mmg ak kuat makan..& sgt ske makan..lg2 ade eskem pebret ak..mint chocolate chip..hik3..nsk ngan rendang 2 pun sdp..blakang ak je..kna plak tgn ak pjg..sua aje..ha3..
pic ak plak yg kuo kan..seswai sgt la..dh blog ni ak yg pye..hik3..


ok..next gallery photo classmate pompuan2 aje..


syamel..yg agak gile2 ari 2..


duit2..


jaat sguh dak syamel!


tibalah waktu nk msuknye bbuka..sume da get ready daa..tgl nk ngapp je!

dh macam niyang rapik..berasap2 bagai..(btul ke ak pya spelling?hentam saja la..)


kenakalan terserlah bile gf/bf msg2 tade..akakaka..


faey melayan perasaan..ak tatau la pe dia layan..candid aje..


cite pasal pas toilet kat cluz dlu2..crius..ak lgsg xigt wlupun ak yg hold pas toilet 2..join je la..ak iyekan aje..


ema with her bf..kelas duk sblh sm2..klu dia ktawe mmg ak sgt trauma..


memandang taik bintang..


thanks korg..kome mmg sempoi..



kat map pun nk pose..adoii..layan je ar..


cite d sbalik haangen dazs itooooo..


alan2 n layannn..


alooo3...


nk jugak kn ak ni enterprem..hmm..


escalator pun jd kan..


goin 2 sunway mega lanes..
hmmm..ko pk mende emi?cikgu nizam ke?akakakaka...


pose aje dak tecik ni..


both ayuuuuuuuu...


hahahha..ak xigt pic ni psl ape yg jd cam nih..tp yg pasti nye time ni mmg sgt2 klaka..


bagai anjing & tucin..bile bgambo bkn men lg kan?!

cluz 5 bijak yg xbrape nk bijak..


shamel d sifu & tongga..


tgu time je aby ni!


n last but not least..last request from them..layan aje laa...